Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Taneční parket jako bezpečný prostor: rozhovory s ženami české klubové kultury
Láska, Timon ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Praktická bakalářská práce Taneční parket jako bezpečný prostor: rozhovory s ženami české klubové kultury vznikla jako reakce na pokračující debatu o bezpečném prostoru v klubových kulturách, v nichž ale málokdy dostává místo k místo k vyjádření ta část společnosti, které se diskuze nejvíce týká, tedy ženy, queer komunita a další marginalizované skupiny. Problematika je v kontextu klubových kultur a převážně specifické kultury rave závažnější, protože se tyto kultury prezentují jako rovnostářské kultury bez jakékoliv marginalizace na základě pohlaví, genderu, rasy, národa či náboženství. Kromě genderové diverzity se práce zabývá také tématem bezpečného prostoru v rámci klubových kultur, tyto dvě problematiky spolu úzce a neoddělitelně souvisejí. Teoretická část práce představí pojmy, které se k tématu vztahují z historického i současného kontextu, zabývá se teorií žánru publicistického rozhovoru, genderu a genderové stereotypizace, bezpečného prostoru a v neposlední řadě i klubovými kulturami a specifickou klubovou kulturou rave. Vymezí také fungování a rozdíly mezi scénami obou měst, Prahy a Brna. Praktická část práce představí sérii deseti rozhovorů s ženami a nebinárními osoby klubových kultur Prahy a Brna, které se na jejich tvorbě významně podílejí. V každém z nich konkrétně představují...
Význam rytmu v elektronické taneční hudbě
Pálková, Tereza ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
V této diplomové práci se pokusíme analyzovat význam rytmu v elektronické taneční hudbě. Cílem této práce je zjistit, jestli v tomto žánru dokáže rytmus tvořit významy a jaký má vliv na strukturu tohoto žánru. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části definujeme teorie hudební sémiotiky s ohledem na strukturalistický přístup a peircovskou tradici. Popíšeme, jakými způsoby dokáže působit rytmus, a vysvětlíme, co se rozumí pod pojmem elektronická taneční hudba. V praktické části budeme na základě rytmické struktury jednotlivých subžánrů porovnávat působení změn na vertikální rytmické úrovni hudebního patternu.
Počátky pražské klubové scény
Kazdová, Darina ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V návaznosti na svou bakalářskou práci, v níž jsem se zabývala historií taneční scény v České republice všeobecně, jsem při psaní diplomové práce v tématu pokračovala. Tentokrát je práce zaměřena jen na oblast Prahy, která byla krátce po revoluci velmi ovlivněna přítomností cizinců, kteří byli s tímto stylem obeznámeni ze západních zemí, a mohli tak prakticky pomoci při jeho šíření u nás. Taneční scéna v české metropoli je zde také konfrontována se západním světem, odkud se k nám tento hudební styl dostal. První část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu a použité metodě, tedy orální historii. Je zde také krátký slovníček často používaných pojmů z této oblasti, které nejsou širší veřejnosti velmi známé. Po shrnutí dosavadních poznatků následuje samotná analýza rozhovorů provedených s významnými pamětníky.
Marketing v hudebním průmyslu se zaměřením na elektronickou taneční hudbu
Špak, Richard ; Koudelka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je popsat, zanalyzovat a porovnat tradiční a nové marketingové nástroje v hudebním průmyslu, především v oblasti distribuce a propagace, a na úspěchu elektronické taneční hudby z posledních let ukázat, že digitální éra a rozvoj internetu má na hudební marketing podstatný vliv. Na základě analýz a primárního výzkumu následně nastínit možnou segmentaci a doporučit mix vhodných nástrojů pro začínajícího umělce v žánru taneční elektronické hudby.
Organizace hudebních akcí v pražských industriálních prostorech a halách
Jelínková, Lucie ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Vořechovský, Jan (oponent)
Cílem práce je zmapovat současné dění na pražské kulturní scéně zasazené do industriálních prostor, komplexním způsobem zachycuje některé společné tendence v tomto atypickém prostředí. Ačkoli jsou zde okrajově zmiňovány různé kulturní aktivity, práce se zejména soustřeďuje na často probíhající prezentaci elektronické taneční hudby v opuštěných halách. Práce popisuje historický vývoj industriálního dědictví na území Prahy, jeké druhy podnikání v kultuře v tomto prostředí dnes probíhají, čím se liší a na čem závisejí. Po přečtení práce tak získá čtenář vhled do tendencí, které v současné době panují na pražské hudební scéně mimo tradiční prostředí klubů.
Role marketingu v hudebním průmyslu se zaměřením na EDM a DJing
Hrnčíř, Petr ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace na hudební průmysl se zaměřením na elektronickou taneční hudbu. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy vymezující marketingovou komunikaci. Následně je charakterizován vývoj elektronické taneční hudby od sedmdesátých let minulého století. Hlavním cílem práce je určit významné marketingové nástroje ve vymezené věkové skupině u potvrdit znalost této oblasti hudebního průmyslu. Praktická část se zaměřuje na výzkum popularity, určení cílové skupiny a také vyhodnocuje rozhovory se specialisty a umělci. Na základě získaných informací z dotazníkového šetření a rozhovorů je v poslední části práce navržena vlastní marketingová kampaň neznámého umělce.
Styly elektronické taneční hudby v rámci české scény
TOMANOVÁ, Šárka
Diplomová práce se zaměřuje na žánr elektronické taneční hudby a jeho další stylové rozdělení v rámci české hudební scény. Hlavní část historicky a hudebně vymezuje celkem sedm hlavních stylů ETH a člení je do podstylů, se kterými se posluchači můžou nejčastěji setkávat na domácích tanečních akcích. Dále popisuje vznik, vývoj a současný stav ETH u nás. Práce se orientuje také na zachycení odlišností mezi jednotlivými podstyly pomocí notace rytmických patternů a zvukových ukázek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.